23.02.2017
Grafická stránka Feudaria bola doteraz vždy skôr taký chudobný príbuzný. Ja som programátor a grafike sa rozumiem asi ako hus do piva a aj preto boli alfa verzie hry v podstate bez grafiky. Jediný dizajn obstarával bootstrap a font-awesome ikonky. Bolo mi však jasné, že hra grafiku potrebuje a bude ju potrebovať čím skôr.
Na webe som nenašiel žiadnu grafiku, ktorá by sa mi páčila a dala sa kúpiť. A aj tak by bolo úplne najlepšie mať grafiku na mieru. Lenže aktuálne si hľadáme vlastné bývanie a každé euro navyše bude dobré, takže by som teraz nemal z čoho tvorbu grafiky zaplatiť. Iste, možno by sa dalo s niekým dohodnúť a zaplatiť neskôr. Avšak neviem, kedy by bolo to "neskôr" a ja veľmi nerád dlhujem ľuďom peniaze.
Ďaľšou možnosťou bolo nakresliť si grafiku sám a ísť s ňou von. Aspoň dočasne. Otvoril som teda Inkscape a začal kresliť.
Grafické prvky som si rozdelil do niekoľkých kategórií: budovy, jednotky, mapa, ikonky surovín, prvky pre nové črty hry (šľachtici, avatar, odznaky), celková grafika stránky a ostatné aplikačné ikonky. Zhruba v tomto poradí som sa rozhodol ich aj riešiť. Začal som teda s grafikou pre budovy a mesto samotné.
Prvé pokusy vyzerali nejako takto:
Nakresliť niečo takéto mi trvalo veľmi dlho a hoci som bol na výsledok hrdý, musel som po čase sám pred sebou uznať, že to nevyzerá až tak dobre. Veľmi trefne to zhodnotila Riana, keď povedala, že to vyzerá ako grafika od niekoho, kto síce nevie až tak dobre kresliť, ale snaží sa. Jednu ranu tomu uštedril aj Ondrowan, ktorému moje lány obilia na poli pripomínali syr :)
@feudarium Budes moct pestovat syr v ohrade? Zaujimave pre stredoveku hru!
— Ondrej Slintak (@ondrowan) July 14, 2016
Ja som zároveň rozmýšľal nad tým, že v tomto grafickom štýle ešte ako-tak zvládnem nakresliť budovy, mestečko a ikonky, ale nebudem schopný kresliť postavy (vojenské jednotky a šľachticov). Bolo mi teda jasné, že budem musieť zmeniť štýl a rozhodol som sa ísť naplno do niečoho, s čím som sa v myšlienkach pohrával už pred vyše rokom.
Žiaden 3D vzhľad, žiadne tieňovanie, ale jednoduché línie a trošku vtipný dizajn.
Takto vyzerajú budovy z prvého obrázku nakreslené v novom štýle:
Stále to síce vyzerá, ako od niekoho, kto nevie kresliť, no zároveň to pôsobí ako úmysel (aspoň dúfam). Ja som navyše popri kreslení zistil, že takýto štýl ma veľmi baví a dokážem to robiť oveľa rýchlejšie ako predtým. Čiže som zabil dve muchy jednou ranou: viem to rýchlo nakresliť a hoci výsledok nie je žiaden umelecký zážitok, tak to pôsobí tak, že presne to je cieľom. Som však zvedavý, nakoľko to prežije stret s realitou a čo mi na to povedia hráči :).
Samozrejme, takýto štýl grafiky môže mať vplyv aj na ducha hry, keďže pocitovo môže hráčove vnímanie hry posunúť do trošku vtipnejšej (komiksovej?) roviny. To mi však celkom vyhovuje :).
Aktuálne grafiku budov integrujem do hry. Každý detail budovy už bude s obrázkom a detail celého mesta bude obrázkový. Je však možné sa prepnúť aj na pôvodnú textovú verziu.
Výber niektorých budov#
Takto budú vyzerať niektoré budovy v novej verzii:
Sklad#
Trhovisko#
Stajne#
Čoskoro#
Chystám sa spustiť verejnú testovaciu verziu hry a to dokonca v najbližších dňoch. Plánom je tam postupne sprístupňovať všetky novinky, takže zvedavci môžu skúšať, učiť sa nové mechaniky a pripravovať sa na spustenie nového sveta v novej verzii. Ostré spustenie by som chcel stihnúť v priebehu apríla. Držte mi palce :)