24.03.2017
Rôzna rýchlosť bojových jednotiek je črtou, ktorá síce bola do Feudaria plánovaná už od začiatku, ale zároveň bola dlho odsúvaná. Vždy sa našlo niečo iné, čo vyzeralo dôležitejšie a tak som sa k tomuto nevedel dostať. Povedal som si však, že najbližšiu verziu Feudaria bez tohto nevydám, zahrnul to do plánov a posledné tri týždne strávil vývojom. Dnes som túto novinku sprístupnil na testovacom serveri.
Celá funkcionalita spočíva v tom, že každá bojová jednotka dostala novú vlastnosť hovoriacu o tom, ako rýchlo dokáže prejsť jedno políčko na mape. Rýchlosť celej armády je potom podmienená rýchlosťou najpomalšej jednotky, ktorá je do nej zaradená.
Keď som začínal, tak som si vôbec nemyslel, že by mi niečo takéto mohlo trvať tri týždne. Vedel som, že budem musieť zasahovať do najkomplexnejšej časti Feudaria (vyhodnocovanie bitiek a dobytie mesta), ale nečakal som toľko problémov. Len pre predstavu, pri dobytí mesta je potrebné vyhľadať všetky armády, ktoré patria obrancovi, pochádzajú z tohto mesta a v tejto chvíli sú na ceste domov. Pre každú z nich je potrebné vyrátať aktuálnu pozíciu na mape, presmerovať ju do hlavného mesta hráča a vypočítať, ako dlho tam pôjde. Hoci to možno nepôsobí zložito, tak do toho vstupuje veľmi veľa premenných a tvorba testov a testovanie je mimoriadne náročné. Toto je pritom len jedna z mnohých vecí, ktoré je potrebné pri vyhodnocovaní bitky riešiť.
Svoju daň si nakoniec vyžiadal aj prepis technológie frontendovej časti plánovania útoku a poslania pomoci z čistého HTML do Reactu. Musím však povedať, že táto zmena trvala o niečo kratšie, než som predpokladal.
Rýchlosť jednotiek#
Na určenie toho, ako rýchlo sa jednotka môže pohybovať, som použil jednoduchú metódu sedliackeho rozumu. Čím viac toho jednotka nesie (výzbroj, výbava), tým dlhšie jej trvá prekonať jedno políčko na mape. Zároveň som chcel dosiahnuť, aby aj najpomalší jazdec bol v cieli skôr, ako najrýchlejšia pechota.
Pri šľachticovi si môžeme síce predstaviť, že na výpravu ide v sedle koňa, ale pravdepodobne so sebou bude niesť viac výbavy, ako bežný vojak a možno aj nejaké pešie služobníctvo. Takže som mu dal rýchlosť pechoty.
Obliehacie stroje sú veľké, ťažkopádne a potrebujú dobré cesty, takže sa hýbu ešte pomalšie ako pechota.
Úplne najrýchlejšie sa pohybuje prieskumník a to 2 minúty a 30 sekúnd na políčko. Hneď po ňom to je ľahká jazda (3 minúty). Naopak, úplne najpomalšia je obliehacia veža, ktorá na prekonanie jedného políčka na mape potrebuje 10 minút.
Tu je prehľadná tabuľka rýchlostí všetkých jednotiek:
Jednotka | Čas na prejdenie jedného políčka |
---|---|
Šľachtic | 5m |
Pechota: | |
Kopijník | 5m |
Šermiar | 5m 10s |
Sekerník | 5m 20s |
Palcátnik | 5m 40s |
Strelci: | |
Lukostrelec | 4m 40s |
Strelec z dlhého luku | 5m |
Strelec z kuše | 5m 10s |
Jazda: | |
Prieskumník | 2m 30s |
Ľahká jazda | 3m |
Jazdný lukostrelec | 3m 10s |
Ťažká jazda | 4m 10s |
Obliehacie stroje: | |
Baranidlo | 7m 30s |
Katapult | 8m 20s |
Obliehacia veža | 10m |
Dúfam, že táto novinka vás poteší a som zvedavý, ako sa to prejaví na vašich ofenzívnych a verbovacích plánoch.
Malý strategický tip: ak na vás niekto pošle útok a vy si to všimnete pomerne skoro, tak podľa času príchodu nepriateľskej armády budete môcť odhadnúť, aké jednotky na vás posiela.
Nabudúce#
Nasledujúci obrázok vám napovie, aká novinka sa objaví najbližšie. Asi to nebude ťažké uhádnuť.